Ruilen & Retourneren

Laden...

HERROEPINGSRECHT

Na ontvangst van het bestelde product is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 30 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geruild of geretourneerd mogen worden. Voor het retour sturen van je bestelling ga je naar www.hypermark.nl/retouren. Je kunt ook gebruik maken van het model formulier. Heb je onverhoopt een ander artikel ontvangen dan op de pakbon staat, neem dan direct contact op met onze afdeling klantenservice die bereikbaar is op 0513 783000 of via [email protected]

Gedurende een termijn van 30 dagen kun je een product binnenshuis op zicht houden om het product kort te beoordelen. Sommige producten kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht.  Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 30 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

ARTIKELEN OMRUILEN

Wij werken met een geautomatiseerd retourproces en kunnen geen omruiling aanmaken. Indien je een artikel wilt omruilen, dan kun je een nieuwe bestelling via de website plaatsen en het ontvangen product op de normale manier retourneren.

HOE KAN IK MIJN ZENDING TERUGSTUREN EN HOE GAAT DE VERWERKING DAARVAN?

Stap 1: Check de artikelen die retour gaan en stop deze in een doos.
Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gebruikt of gewassen zijn. De artikelen moeten, indien redelijkerwijs mogelijk, zijn voorzien van alle labels en onbeschadigde verpakkingen. Beschadigde verpakkingen maakt producten minder makkelijk verkoopbaar. Indien je de volledige bestelling gaat retourneren dien je ook de gratis ontvangen artikelen mee retour te sturen. Indien niet aan deze voorwaarden zal worden voldaan hebben wij de mogelijkheid hiervoor extra kosten in rekening te brengen.

Stap 2: Meld je retour online
Wij verzoeken je om naar www.hypermark.nl/retouren te gaan en daar de aangegeven stappen te volgen. Je kan ook door middel van het modelformulier (zie hierboven) of een andere ondubbelzinnige verklaring aangeven dat je van de aankoop af wenst te zien.

Stap 3: Geef het pakket af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt
Voor de dichtstbijzijnde vestiging kijk op: https://www.postnl.nl/locatiewijzer. Geef bij het PostNL Pakketpunt aan dat je het pakket retour wilt sturen naar Hypermark in Heerenveen. LET OP: zorg dat je bij het retour sturen van een pakket het bewijs van retournering goed bewaard. Mocht er iets misgaan dan kan aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakket is gebleven. Wij maken voor retouren gebruik van eigen verzendlabels die je op verzoek krijgt toegestuurd. Wil je (een deel van) je bestelling retourneren dan betaal je zelf de retourkosten.  

Het is uiteraard ook mogelijk om je producten zelf retour te sturen met een andere vervoerder. Het adres voor retourneringen is:

Hypermark
Jupiter 10 J
8448 CD Heerenveen

Stap 4: Verwerking van je retour.
Na ontvangst van je retour door Hypermark ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail brengen we je op de hoogte over de verdere afhandeling van je retourzending. Mocht je binnen 8 dagen nadat je het pakket retour hebt gestuurd nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.
Je krijgt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, maar niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.